Swiss Digital Days 2020

Design by Code

Swiss Digital Days aim to raise awareness and inspire behavioural change regarding the opportunities and risks of digital transformation in Switzerland. In any democracy, the people should form their own opinion on how to guide and shape this transformation. That is why this year’s motto of the Digital Days is a question: What future do we want?
 
In line with this inspirational attitude, we created a visual identity based on the creativity of an algorithm. The code-generated animation is a creative interpretation of statistical data regarding the frequency and intensity of internet usage in Switzerland since the first Swiss Digital Day in 2017. Based on this animation we designed the whole event identity including the online platform, broadcasting elements, studio design and physical signage for the locations in all parts of the country.

Keyvisual Swiss Digital Days 2020

The clean and simple logotype of Swiss Digital Days is the starting point. From this we design corresponding logos for various formats. They should be similar yet easily discernible. These logos are required for all formats that might be run independently from Digital Days in the future. The common endorsement of Digitalswitzerland creates the umbrella for all activities designed to encourage and nourish public dialogue.

This endorsement creates a natural distinction between the organizer Digitalswitzerland and the roughly 100 partners from business, academy and public institutions who support Digital Days and appear in co-branding. The seven main partners are APG|SGA, Google, Ringier, SBB, Scholtysik & Partner, SRG SSR und Swisscom.

Swiss Digital Days Formate

Event platform

For the first time, Digital Days take place in hybrid form both online with live broadcasting and physically at over 20 locations. The especially designed online platform becomes the centre piece of Swiss Digital Days 2020.

Der Entscheid dazu fällt vor dem Hintergrund der Corona-Pandemie fünf Monate vor dem Event. Recherchen nach bestehenden Online-Lösungen für Massen-Live-Events mit unterschiedlichen Formaten ergeben keine befriedigenden Resultate.

Innerhalb weniger Wochen entwickelt unser UX-Team in enger Zusammenarbeit mit den Umsetzungspartnern eine Streaming- und Interaktionsplattform. Diese erfüllt die vielfältigen Anforderungen der verschiedenen Eventformate, wie beispielsweise Learning Labs, Demos, Talks oder Startup Battles, und entsprechend unterschiedliche Bedürfnisse des Publikums: Information, Austausch, Diskussion, Lernen oder Unterhaltung. Noch in der unmittelbaren Pre-Event-Phase validiert Scholtysik & Partner Nutzerbedürfnisse laufend und arbeitet neues User-Feedback in die Plattform ein.

Schweizer Digitaltage 2020 Online-Plattorm Desktop
Live-Phase
Schweizer Digitaltage 2020 Online-Plattorm Desktop
Pre-Event-Phase
Schweizer Digitaltage Online-Plattform mobile englisch

Impressionen

80 000 Besucher nahmen an den Schweizer Digitaltagen 2020 teil – online und offline. Die Plattform sorgte für Unterhaltung, Lernimpuls und Wissensaustausch. Das abwechslungsreiche Online-Programm wurde von über 55 000 Personen rege genutzt, um ihr Wissen zur Digitalisierung zu vertiefen und die Frage zu klären: «Welche Zukunft wollen wir?». Die Schweizer Digitaltage 2020 waren ein grosser Erfolg im In- und Ausland. Die Plattform gilt als neue europäische Benchmark für Hybrid-Events.

Schweizer Digitaltage 2020 Moderatorin im Studio
Schweizer Digitaltage 2020 Blick hinter Regiepult
Schweizer Digitaltage 2020 Live-Talk im Studio
Schweizer Digitaltage 2020 live Bundesrat Ignazio Cassis
Schweizer Digitaltage 2020 live Bundesrat Guy Parmelin
Schweizer Digitaltage 2020 Blick ins Studio
Schweizer Digitaltage 2020 Live-Talk im Studio
Schweizer Digitaltage 2020 live Speaker Yvonne Bettkober von Amazon
Schweizer Digitaltage 2020 live Vincent Ducrot Generaldirektor SBB
Live-Moderation Digitaltag Vaduz
Veranstaltungsformat Learning Lab Moderator im Studio
Logo zum Veranstaltungsformat Scène
Schweizer Digitaltage 2020 live Marc Walder CEO Ringier, Founder digitalswitzerland
Schweizer Digitaltage 2020 Moderator im Studio

TV opener

More than 100 sessions are streamed live during Digital Days. A series of short openers all start with the key visual but introduce the different formats with individual and powerful type animations and sound adapted to the character of the format.

At more than 20 locations across Switzerland the key visual generates both recognition and inclusion of individual priority topics into the greater context of the national event. Local Digital Days events take place in Aarau, Basel, Bern, Biel, Brig, Geneva, Grenchen, La Chaux-de-Fonds, Lausanne, Lugano, Martigny, Neuchâtel, Olten, Sierre, Sion, Solothurn, St Gallen, St Moritz, Vaduz, Winterthur, Yverdon, Zermatt und Zurich.

Banner Giornate digitali svizzere 2020

«Thanks to Scholtysik & Partner we were able to digitalize Swiss Digital Days both in short time and in style.»

Diana Engetschwiler, Head Public Dialogue, Digitalswitzerland
Swiss Digital Days Lanyard
Schweizer Digitaltage 2020 Veranstaltungsbanner und Programmbanner

Services

Motto | Key visual | Format naming | UX concept for online event-plattform | Supervising web design | Co-branding standards | TV opener | Signage elements for locations | Various collateral

More Projects